Smrkový plot zastřihujeme jednou v roce, na Vánoce

Pohupuju se na zahradě, Loan usnula. Udělaly se jí navíc nějaké puchýřky na konci prstů a snad i v puse, nějak do tý pusy nevidím, zadala jsem to do googlu (svět je vstřícný) a tam najdu:

„Na severoamerickém kontinentě je běžná dětská nemoc, která se projevuje puchýřky v puse, v dlaních a na šlapkách a teplotama. Přejde to samo. Říká se tomu mouth-foot-hand desease, což my překládáme jako slintavka-kulhavka.“

 

„Přejde to samo“ mě uklidnilo.

 

Zbylé dvě dětičky se potajmu dívají nahoře na televizi, co ji tam nainstaloval Martin, milovník sportovních zápasů (jediný z rodu po babičce ze Stodůlek, která vášnivě sleduje i zápasy politické). Já tu televizi ještě nikdy nepustila, tedy jednou jsem chtěla, ale nešlo mi to.

 

Jardel sešel dolů a já se ptám:

„Na co se díváte?“

(Nahnala bych je do zahrady, ale jsem k vůli spící Loan ráda, že je ticho.)

„Na reklamy.“

„A mezi tím?“

Jardel si strčil prst do pusy, docela nablble, a pravil ještě nablběji, kroutě přemýšlivě černýma panenkama v bělostném bělmu:

„Ééééééhmmmmm….nevím.“

 

Zkontrolovat jsem to nešla, pohupovalo se mi tak krásně, vybírala jsem zrovna nevyhnutelný vánoční stromek, ačkoli Vánoce přes fakt, že je kolem mě tolik malých dětiček, oslavoval nechci, jenže to mi je houby platný.

 

Loni André pod mým vedením uřízl dvojšpičku jednoho smrku tak mohutnou, že zabrala půl salónku a mohla stát i bez stojanu. A tak letos vybírám s rozvahou.

3 comments on “Smrkový plot zastřihujeme jednou v roce, na Vánoce

  1. Sedmi napsal:

    tv taky nemame… o to nabozneji na ni pak holky koukaji u babicky, dokonce z postele… ach jo…

    • Mirka napsal:

      Taková televize může být i velmi prospěšná, Sedmi. Teď nemůžu, ale až moci budu, napíšu o tom.

      Já se na ni nedívám už léta, neúnosně mě nudila.

      Naposledy jsem ale vstoupila k Martinovi (už je zase v Africe) a zrovna dávali Columba. Pro něho jsem vždycky měla slabost (máme stejnou manželku).

      Přistrčím si křeslo a najednou – hlasitost neúnosná a vnucují mi vložky. Mně! Vydržím ještě prášek na praní…ale pak už nic víc (nic proti reklamám – kdyby ji někdo nabídl k natočení Aleškovi…)

      A vůbec – Columba si můžu stáhnou, kdykoli se mi zachce. Nevím, proč to nikdy neudělám.

      • Sedmi napsal:

        mame to asi podobne, taky mam alergii na reklamy, temer jakekoliv… a co chci opravdu videt, muzu videt i bez tv… a bez reklam.

Zanechat Odpověď

