Domněnky

O nich je možná celé veškeré lidské bytí.

 

Domněnky mě už dávno nestraší. Už dlouho jsem smířena s tím, že si každý vytváříme ty svoje, svoje vlastní domněnky, bereme je za bernou minci, za jakousi naši pravdu, o které nesmýšlíme, jako že to jen pravda naše, ale jakoby by to byla ta jediná pravda, pravda pravdoucí.

Už mě unavuje o pravdě polemizovat. Stává se mi i, že odkývám leckomu jeho pravdu, ačkoli si smýšlím docela jinak.

 

(Už kašlu tím pádem i na křivdy, kterých se mi v životě dostalo.)

7 comments on “Domněnky

  1. Sedmi napsal:

    k tomu bych se taky jednou rada dopracovala… sem tam se uz zadari :D jenze ja obvykle rada argumentuju, klidne i v neprospech te sve puvodni pravdy …

  2. vidoulsky napsal:

    Máš recht, taky už si vybírám s kým se pohádat, na kretény nemám čas. A naopak.

  3. anina napsal:

    Tak nějak, ona žádná obecná pravda asi ani neexistuje, každý má svůj důvod se domnívat, že ji má on a nejhorší jsou ti, co nesleví ani o píď v tom, že ji může mít ze svého, nikoliv z jeho,
    v něčem i ten druhý.
    Co čl. to názor a nějaké zkušenosti..to by těch údajných pravd tedy muselo být..
    Spíš vidím dobro a zlo, nebo dobrý a zlý úmysl..ale i tam se čl. může mýlit, co bylo míněno původně
    m o ž n á jako dobro, vidíme a cítíme jako zlo a naopak..
    Jinak jako pan Vidoulský, s kým vím, nebo zjistím, že si neporozumím nemá cenu ztrácet čas.
    Jen nemusí to být kretén, a já taky ne..může si to ale o mně myslet..

    • vidoulsky napsal:

      Právě proto jsem tam nakonec napsal „A naopak“. Také jsem pro někoho zcela jistě kretén. O to více si vážím tolerantních lidí, mezi které patří na předních místech Mirka. Ke mně tedy byla hodně tolerantní, a že jsem kretén byl, až se mi příčí vzpomínat.

  • Mara napsal:

    Raz niekto povedal, že len človek ľahostajný sa neháda. Hm, dúfam len, že nie o každú blbosť.

    • Mirka napsal:

      Zřejmě to, Maro, povedal nějaký hádavec. Snažil se svoji hádavost ospravedlnit, což bych mu nevyčítala. Ospravedlňovat se před světem je lidská přirozenost.

      Hádat se ale, znamená křičet na sebe. A to není totéž jako vést dialog. Jen lidé s nízkou vztahovou inteligencí používají hádku jako komunikační techniku.

      Mně osobně ani vítězství v hádce žádné uspokojení nepřináší.

  • Zanechat Odpověď

