Nadoraz

A nadobro, jak se mi právě zdá, i když se tomu musím smát a vůbec přitom netuším, co je na tom k smíchu.

Tak tak se právě cítím a nejde mi spát. Na chvíli jsem tedy snad usnula, na takovou maličkou podivnou chviličku, ve které se mi zazdály pocity, co mi k veselí nepřidaly. A přesto…já jsem veselá.

Nemůžu číst, jako bych neměla co, nemůžu se na nic dívat, jako bych neměla na co a ani přemýšlet nemůžu, jako bych neměla o čem.

Nezbývá tedy než něco napsat, protože psát…

A už se mi vybavuje ta žena z Massif Central.

Zastavili jsme autem se žlutými světly na travinami zarostlé kamenné cestě, která vedla k…penzionu, snad. Otevřenými dveřmi jsme vešli do…do kavárny, mezi mramorové stolky a podivně rozestavěné židle.

Stáli jsme dlouho před barovým pultem a já přemýšlela, kdo asi u něj sedával, když desítky kilometrů kolkolem nebylo ani živáčka.

Do prachu jedné barové stoličky jsem vykreslila prstem stejný obrazec, jaký jsem jednou vyryla kružítkem do desky piána, když jsem byla maličká.

„Il ya quelqu’un?“

A někdo tam opravdu byl, přišourala se žena, omotaná plédem, tak stará, strašidelná trošku a přesto půvabná. Dlouhé bílé vlasy si spínala do velké spony.

„Depuis lors, le mari est mort…“

A přesto nám uvařila kávu a my tu kávu pili a byla to úžasná chvíle, jedna z mnoha těch úžasných chvil. A já myslela, že tyhle chvíle nikdy nekončí…a ony opravdu nejspíš nikdy nekončí.

2 comments on “Nadoraz

  1. Vojta napsal:

    EROTIKA a ROMANTIKA jsou… zkouška mikrofonu jenom…

  2. Vojta napsal:

    … takže dobrý… nevím…

    Zkusíme třeba:

    Erotika a Romantika jsou kamarádky do deště…

    takže jsem to všechno napsal asi velmi čaro-krásně, a ani mě to až zase tolik nebolelo…

Zanechat Odpověď

