Prázdné místo

Protože mám, samozřejmě :-), ty NEJ potomky a potomečky na světě a protože mi chtějí dělat radost, nechal vymalovat nejstarší z nich tuhle naši kuchyň do bíla, zatímco já si někde letně užívala. Bylo to fakt překvapení a já se radovala, už i proto, že zároveň nechal nově postavit i schůdky z kuchyně do zahrady, z prastarých cihel jen, jak to mám ráda.

Jenže. Když jsem pak usedla se sklenkou v čiro čirém bílu do svého křesla…

Zachyběly mi najednou i fleky na stropě, ve všech odstínech rezavohnědé vyvedené, jak se kdysi ucpal přepad v patře v koupelně. Chyběly mi ty obrazce, které se měnily v čase i s omítkou, co se odlupovala a kroutila do roztodivných tvarů.

Chybělo mi toho najednou hodně v naší kuchyni, všechno to, co čas navrstvil, i pavučinky lehounce povlávající v bezvětří mi chyběly, otisky maličkých dlaniček mi chyběly i všechny nástěnné malůvky.

A nejvíc mi chyběla tmavomodrá lahev s vinětou plachetnice s oranžovým plachtovým a vedle ní první počítačový obrázek, maličkého tehdy Andrého, nad sporákem na odsávači, co už dávno neodsává a možná ani nikdy neodsával, obrázek domku vykreslený ve stejných barvách jak ta lahev, ze které jsme v jedné přístavní restauračce v Marseille pili stáčené víno jihu, tolik toho vína, že majitel nám pak jednu z těch lahví, které stylově používal místo karaf, věnoval.

Seděla jsem před obědem v křesle, pohupovala se zvolna, taková chvíle vdechů, vichr z venčí životodárně voněl škvírami ve dveřích do zahrady, já myslela na měsíc v tmavých mracích, co stál tak nízko, když mě do noci probudilo psí zavytí.

Kuchyň znovu pomalu obrůstá časem, ale to místo na odsávači…co je to za blbost, aby mi chyběla stará, mastným prachem pokrytá, lahev…

4 comments on “Prázdné místo

  1. Sedmi napsal:

    libi se mi tvoje kuchyne zarostla casem :) a chapu, mam hrozny problem s vyhazovanim veci…

  2. vidoulsky napsal:

    Zcela Ti důvěřuji, lahve přibudou, fleky taky.

Zanechat Odpověď

