Geniální

Z jara vystýlají si ptáčci svoje hnízda chlupy na jaře línajících savců.

A protože je kolem nás hodně stromů a protože je blízko i les a protože srst z Čampy je ke stavění hnízd přímo exkluzivní, slétá se na naši zahradu obrovské množství ptáků, z nichž rozeznám jen ty nejběžnější druhy.

Pohled na ně jak sbírají do zobáčků, přímo před čenichem Čampy, chlup za chlupem a odlítají s nimi do svých hnízd, to je prostě zážitek.

Z Čampy, která v těch maličkých křehkých tvorečcích žádné nepřátele nevidí, nemají kupodivu strach a tak mě mocně zamrzelo, že jsem neměla při sobě foťák zrovna ve chvíli, kdy jeden z těch maličkých barevných ptáčků přistál Čampě přímo za krkem a čapnul tam do zobáčku rovnou celý teploučký trs.

Ty Čampí chlupy mají nejspíš i tu přednost pro stavění hnízd, že nejen hodně hřejí, ale sklouzne po nich lehce i voda.

6 comments on “Geniální

  1. alena napsal:

    Sýkorky si braly z vlneného koberce v obýváku chloupky,taky prímo pred nosem mého bývalého pejska,ale na psa si netroufaly ;-)

    • Mirka napsal:

      Před čumáček kočičky by asi ptáček nepřiletěl :-) Je to zvláští, že nemají strach ze psů, že vědí.

      Tihle ptáčci jsou na Čampu zvyklí, občas s ní ti otrlí i stolují. Dokonce i dvě hrdličky si troufají hodně blízko. Ostatně, na statku je hejno holubů.

      Ale že si sýkorky troufnou až do obýváku, to je tedy něco!

  2. Sedmi napsal:

    a fotka by preci jen nebyla?

    • Mirka napsal:

      Jsem opravdu komik.

      Na Tvé přání jsem vzala fotoaparát, vyšla na zahradu a chvilku vyčkávavě seděla v kose po dešti (nevhodně neoblečená) na zahradě a mrzla. Ptáčci sice prozpěvovali kdesi v korunách a křovinách, ale do mokré trávy k Čampě se nespustil ani jediný. A ani nikam jinam. Ostatně zdálo se mi, že ani v té trávě už žádné Čampí chlupy nevidím. A že jich bylo po zahradě plno.

      Ale neboj, Sedmi :-), já, fanatická zaznamenávačka v čase, budu znovu fotit jak divoká. Po roce jsem našla nabíječku do fotoaparátu. Rok ležel chudák ladem, fotoaparát, ačkoli jsem ten kabel, který jsem marně a usilovně v různých etapách hledala, měla celý ten rok přímo na očích.

      Včera, to se to fotilo v horkých paprscích. Dneska mu ale došly síly, Sluníčku.

  3. Mirka napsal:

    Psí myšlenkové pochody.

    Po ptáčkovi se ani neožene, zato loví roztomilé čmeláčky, Čampa.

Zanechat Odpověď

