Jedině multikulturní…

Je pro mě dneska už naprosto nepředstavitelný, že by se moje děti a děti mých dětí stravovaly stejně jako kdysi já, jen typicky českou kuchyní mojí babičky a jednotvárnými jídly bez chutě i bez výživové hodnoty ve školních a závodních kuchyních a restauracích za železnou oponou.

Ani Magdalena Dobromila Rettigová to nezachránila.

Mám ráda snad všechny kuchyně světa, jen v typicky německých restauracích jsem nikdy žádný gurmánský zážitek, natožpak gurmánský orgasmus, zatím neprožila.

Poslední týden mi vaří Lety a vaří, jak už to tak umí, delikatesy i z obyčejných surovin. Stálo by to sestavení kuchařky. Angolsko – portugalské.

Plantain (banány na vaření) jsou jako příloha lahodné.

003

I obyčejný pstruh a zelenina (dušená ve vlastní šťávě na olivovém oleji) – rozkoš!

006

012

Multikulturní a nejen menu…

030

7 comments on “Jedině multikulturní…

  1. vidoulsky napsal:

    Stavím se s kastrůlkem…

    P.S.
    Čí je ta půvabná nožka na fotce pstruhů?

    P.P.S.
    Co radostná událost? Chystáš se opět strávit noc v porodnici s nezbytným Bordeaux?

    • Mirka napsal:

      Stavte se, stavte se určitě, už dlouho se mi po Vás stýská…

      P.S.
      Neořízla jsem ji. Tu svou nožku. Slouží mi totiž k tomu ořezávání teď jediný mně dostupný program a ten mi rovnou do fota šoupe reklamní odkaz.

      P.S.S.
      Bylo to krásný tehdy. Neskutečně krásný. Bylo to, nebo to byl jen sen? Takhle se ptávám často, vzpomínám-li.

  2. vidoulsky napsal:

    P.S.
    Dobře neořízlas. Pěstěná nožka je pro mne úžasný erotický zážitek. Jdeme s Iren k číňánkovi nakoupit materiál na skromnou thajskou žranici. Zeleninu a tak. Abych zajedl meruňkovou marmeládu. Také jí máme hodně.
    Chceš-li se pomstít, daruj bobule!

    • Mirka napsal:

      Musím Tě poopravit, meruňky jsou sice druh dužnatého ovoce, podobně jako bobule či malvice, leč jsou to peckovice. Já totiž letos absolvovala (úspěšně) druhou třídu ZŠ.

      A ty své nožky nezvala bych taky „pěstěnými“, nýbrž jen (hystericky možná až) pravidelně kartáčovanými.

      • vidoulsky napsal:

        No proto jsem je hned poznal.

        Ty bobule jsou pochopitelně myšleny obecně jako komodita kterou si vyměňují či hůře, darují sousedé. Člověk se nerad cítí zavázán, tak hned věnuje svůj výpěstek.

      • Mirka napsal:

        Ještě k tomu pěstění – ne tedy meruněk ale nožek – kartáčuju takhle, protože nikde poblíž nemám žádnou peelingovou normandskou pláž, tak jako (ach!) dřív. Ale neměnila bych v tuhle chvíli. Jen to dá trochu víc námahy a nepřináší to žádnou romantiku – zachovat si nožky jemné jak dětskou prdýlku.

  3. Mirka napsal:

    Není nad dobré sousedské vztahy. Já vyměnila želvu za okurky.

Zanechat Odpověď

