Pro výrobu kvasu používáme pouze dobře vyzrále ovoce, které obsahuje hodně cukru

Z těchto předčasně spadaných jablek tedy calvados nejspíš nebude. Sebrala jsem ze země to nejčervenější a stejně bylo kyselé.

003

Když jsem fotila tuhle zkázu, hřála mě v kapse županu tři čerstvá vejce, moje budoucí snídaně. Chválila jsem kohouta za jeho mužně mocné kykyryký, opravdové kohoutí kokrhání, něco docela jiného, než to upracované skřehotání, co se ozývalo ze všech stran. Náš kohout má strašně chlupatý nohy a já až zítra zase usednu na ranní toaletu, natočím to ranní kohoutí kokrhání na vsi k jeho věčné slávě.

Pršelo, ale probudila jsem se do tepla. Do tepla pod mraky. V kamenném domě bylo ještě tepleji, kachlová kamna nevychladla a ani krb ne a tak jsem nemusela po ránu ohně rozdělávat, jak jsem si myslela, že budu muset. Stačilo jen zavřít pár oken.

I kamenné stěny ještě sálají, prohřáté horkými slunečnými paprsky předchozích dnů.

A i já sálám.

2 comments on “Pro výrobu kvasu používáme pouze dobře vyzrále ovoce, které obsahuje hodně cukru

  1. vidoulsky napsal:

    Sálající žena!
    Pravý muž neodolá! Jen kdyby to nebylo tak daleko, jen kdyby tolik nepršelo! Jen kdyby…co jsem to vlastně chtěl? Aha, kdy bude ten kvas vydestilovaný?

    • Mirka napsal:

      Začátkem září vezeme loňský vykvašený sud do palírny, džentlmene Lechu.

      Aleš mi ukázal tu břečku v sudu ze slovy: „Kdybys měla nouzi…“

Zanechat Odpověď

