Naivní rebelka

Z pohledu mého, zřejmě na rozdíl i od podhledu Božího, je tenhle náš lidský svět úplně pomatený. A my, navyklí už za celá tisíciletí na tu pomatenost, si v něm poddaně žijeme a řešíme si tak maximálně svoje žabomyší války.

Nad do absurdity už dovedenými zbraněmi k vzájemnému ničení lidí lidmi, smrtelníků smrtelníky, nad tímhle vrcholem lidského šílenství, se už ani nezamýšlíme.

Historie lidstva i jeho současnost je prostě jedno velké šílenství. A budoucnost na tom jen těžko něco změní.

Přesto je to nádherný svět, ten zázrak na Zeměkouli, který si jen kratičkou chviličku můžeme my, narození šťastlivci, prožít. Z nicoty jsem vzešli, do nicoty se vrátíme. Netrápíme se, že jsme před tím nebyli, ale s tím, že nebudeme, se vyrovnat, skutečně přirozeně se vyrovnat, neumíme.

Právě nejspíš k utišení zoufalství z bezmoci nad smrtí vznikly rozličné víry, neboť jedno mají všechny společné – víru v posmrtný život. Jenže právě tyhle víry paradoxně víc než cokoli jiného, rozviřovaly a rozviřují nenávist mezi lidmi. Ať už hlásají cokoli.

To jsem tedy vysekla výlev!

Vdechuju podzimní, usychajícím listím provoněný vzduch. Vdechuju ho radostná a vůbec nevím, kde se ta radost ve mně vlastně bere. V tak nelogicky zařízeném světě.

Ráno jsem trpěla, když jsem musela maličké dětičky budit za tmy, aby včas autobusem odjely za svou povinnou školní docházkou.

V sobotu se ale mění čas, bude to o kapičku příjemnější zas.

Advertisements

28 comments on “Naivní rebelka

  1. vidoulsky napsal:

    Zvláštní. Ty reklamy. K takovému rozjímavému článku řešícímu základní filosofické problémy ne nepodobné problémům řešeným církevními otci na koncilech v průběhu staletí bych si představoval reklamy trochu jiné.

    Třeba:
    „Vyzkoušejte naší archu! Je nepotopitelná!“ Nebo „S Naší Církví spasení zaručeno! Zasíláme vzorky zdarma! „. Případně „U nás je nesmrtelnost nejdelší! Záruka sto let!“

    Místo toho čtu pod textem reklamu: „Tři kroky jak se stát úspěšným obchodníkem, dále třináct nejhorších jídel na noc, nebo deset nejpodivnějších festivalů“. Ještě tak ujde poslední reklama: „Osm jídel do postele po kterých zhubnete“.

  2. Sedmi napsal:

    Podzimní rozjímání…
    Reklamy bys vypla přechodem na profi placenou verzi wp…

  3. annapos napsal:

    Článek, co něco říká je vzácně osamocený jev a nebývá o něj zájem, paradoxní ne?

  4. ratka napsal:

    Moc pěkné zamyšlení. Sobotní změna se mě nijak nedotýká, domnívám se že by se čas měnit neměl… tedy buď nechat ten co je, nebo ten co bude. Jedno který, ale neposouvat to a nedělat zmatky.

    • Mirka napsal:

      Kdybych si měla vybrat, nechala bych ten co bude. Stávající je v tomhle období pro dětičky nesmyslný. Kdo to kdy viděl, vstávat za tmy? Ovšem před létem už je tomu zase jinak, už ve stejnou dobu ráno se dá snídat venku, teplé večery se zase krásně prodlouží. Jsem pro jakoukoli flexibilitu vyšlou z potřeb. Zmatky? V čem? Stačí posunout ručičku na hodinách.

  5. vidoulsky napsal:

    Závidím vaše problémy, sedím v čekárně u zubaře a bolí mě zub. Nevím přesně který.

  6. vidoulsky napsal:

    Ale jo už dobrý. Dal jsem si právě malinkatou slivovici a vše je jak má být.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s