Bernardýn, mňam

Bernardýna jsem poznala jenom jednoho, v našem údolí v Orlických horách, tam kde se pasou krávy a telata, se kterými jsem si Ferdu občas spletla. Prostě pes jak tele a to nejen velikostí.

Jinak to byl, a snad ještě je, dobrák od kosti.

 

„Jsem Přespolní,“ představil se.

„Já Místní,“ představila jsem se já.

Hrabali ve dvou (zaměstnáni za plat z dotací evropské unie obecním úřadem) prosincově zvadlé listí na kdysi malebné návsi, tam u kapličky pod lípou, vedle strašidelné nádrže bez vody, té nádrže co tam betonově straší místo tehdejšího rybníčku s vrbičkou, ve kterém se cachtávaly kachny a husy a v létě se ráchaly děti a za teplých nocích na jeho hrázi za žabího kvákání…

Nedávno, po americkém způsobu zřejmě, do betonového dna nádrže zabetonovali koš na basketbal. Vlastně ani nevím, jestli tam ten koš ještě pořád je. Nikdy jsem nikoho neviděla, že by do něj házel míč, a kdyby i házel a netrefil se, musel by vylízt z nádrže ven. Za koš totiž zapomněli umístit nějakou zábranu.

002

Rybníček na návsi už bez koše na basketbal.

Čampa šílela za vraty, jak tam tak pracovníci hrabali a tak přišla řeč na psy.

V jednu chvíli muž, zřejmě inspirován mým omšelým zelenohnědým hacafrakem, vlastně jsem celá, až na červenou pruhovanou šálu, vypadala jako nějaký zdejší hajný, začal:

„Starej Láznička, tam vod nás, měl bernardýna.  Když umřel, tedy starej Láznička, psa nikdo nechtěl. Pes jak kráva, ten toho sežere…zavolali tedy hajnýho, hajnej ho přes zeď trefil do hlavy…a pes nic, ten měl palici!…vystřílel toho na něj, jen do hlavy, aby neporušil maso. Dali ho pak do hospody…“

4 comments on “Bernardýn, mňam

  1. ratka napsal:

    To je opravdu velmi smutný příběh. Ten s oběšencem byl rozverný a veselý. Tento je velmi smutný.

Zanechat Odpověď

