Absurdita na entou

Zavolal z blízké vsi, jestli nechceme se slevou dřevo na topení. Chtěli jsme. Máme sice les vlastní, ale protože Aleš pořád něco točí a není tedy čas na kácení a taky protože je ke svému lesu hodně šetrný a kácel doposud jen soušky, dřevo kupujeme.

Když sympatičtí chlapci dřevo přivezli, byla jsem na statku sama. (Aleš ve své milované Brazílii fotil další neobyčejné snímky, které by si rozhodně neměl nechávat sám pro sebe, alespoň na FB kdyby je dal, ale tohle on bohužel nikdy nedělá. Ty úžasné záběry nejen přibližují Brazílii, ale dokonale vystihují rozdílnost mentality lidí, nespoutanou radost ze života tam…a tady? V dnešním Česku zapůsobily na mě obrazy ze života jinde obzvlášť poučně.)

Když tedy chlapci začali dřevo vyskládávat, bylo mi hned jasné, že slibované vysušené to není a doubek že taky ne, ale jen syrové akáty, dva tak. Metráž dřeva už mám tak trochu v oku, nikdy ho nebývá, podle mého, těch 5 kubíků, ale tentokrát to byly sotva 3. Jenže handrkovat se s někým o peníze či o cokoliv jiného jednoduše neumím, prostě obchodování jakékoli k mé životní filosofii jaksi nejde.

„Kolik to je, těch kubíků?“ zeptala jsem se jen pochybovačně.

„Rovných pět, mladá pani,“ byla jsem ujištěna bezpochyby a navíc s lichotkou.

Předala jsem tedy připravených pět tisíc s vědomím, že je (mým prostřednictvím) Aleš právě zas a znovu okrádán. Šizuňky všemožné zřejmě opravdu přitahuje. Nebo je to problém, narazit na poctivce?

Dřevo mi nestačilo ani na ty tři týdny.

„Taková dotace maličkých dětí těch kluků,“ sdělila jsem po příletu Alešovi, který vyjel na traktoru se svými čtyřmi dětmi do lesa, abych měla zas konečně čím topit.

A tam, v našem lese, našli vykácenou mýtinku. Tedy spíš mýtinu, nejmíň dvacet pařezů tam po akátech zbylo.

15 comments on “Absurdita na entou

  1. avespasseri napsal:

    Pardon… musela jsem dát lajk, a přece to není nic moc k lajkování :-(

    • Mirka napsal:

      Svým způsobem je to dost komická situace. Nemohli tušit čí že je to les :-)

      • avespasseri napsal:

        Komické to jistě je :-)) Absurdní dokonale. No a dá se je nějak postihnout, že vám prodali vaše vlastní dřevo??

        • Mirka napsal:

          Možná by se dalo, ale…prostě si přilepšil můj bližní, taky člověk. Neberu, nebereme to se zlobou. Jen další z mnoha a mnoha zkušeností.

          Ale lesa je nám líto, Vozíme si domu uřezané větve a na mýtině zůstávají podivné pařezy z barbarsky pořezaných stromů.

  2. alena napsal:

    Jak uz se kdysi ríkalo: „Kdo nekrade, okrádá rodinu“. Co k tomu dodat, Sprostárna na entou

  3. Sedmi napsal:

    To je klasika bohužel… Ach jo

  4. vidoulsky napsal:

    Na Tobě se dá dříví štípat.

    • Mirka napsal:

      Nejdřív mi to přišlo jen jako vtipný komentář k té dřevní příhodě, ale pak…možná to je (Bože!) trefný postřeh.

      • vidoulsky napsal:

        To ano, ale na druhou stranu jsi dubová palice. Vzájemně se to nevylučuje, necháš vědomě, ze zdánlivě dobročinných důvodů venkovské pepíky, aby Tě vychytrale „vojebali“. Na druhou stranu, když si něco usmyslíš, nic Tě nevychýlí z dráhy, vzpomínám si, že jen tak nevýrazně pokyvuješ na logické argumenty hlavou ke straně, ale je stejně po Tvém.

        • Mirka napsal:

          Když si něco usmyslím, tak mě opravdu máloco z dráhy vychýlí, to je pravda, ale co (domnělých) logických argumentů se týče? Paměť, takovou tu třeba na jména autorů či hrdinů, tu sice dobrou nemám, zato logika, ona myšlenková cesta, ta je mi přímo vlastní.
          I když vlastní mi logika se může od obecně platných zákonitostí myšlení snadno odchýlit.

  5. K napsal:

    Hmm, to tak bejvá, jednou jsme cestou domů potkali takové dva s velkým dvoukolákem plným jablek. Nabídli nám, jestli nechcem koupit…přijeli jsme domů a naše stromy byly očesány, ještě jsme je dohnali…..byli dokonce místní a vůbec se nestyděli za bílého dne, to štrádovat přes vesnici….

    • Mirka napsal:

      Zřejmě je zmátlo přísloví, že odvážnému štěstí přeje. Ale vlastně klika nakonec, ušetřili vás sklízení.
      Laco Deczi má na svém FB profilu provokativní „Češi kradou“. Zevšeobecňovat se samozřejmě nemá, ale moje hořce trpké zkušenosti se zloději a zlodějíčky (a že jich je) to bohužel vyvrátit nemůžou.
      Okradli mě sice i v Římě a i v Paříži. Ovšem nebyli to původní Římané ani Pařížané.

Zanechat Odpověď

