Statkem proletěla smršť

Prababička, štíhlá a do půvabu stárnoucí, na návštěvu přijela. Uvařila, vysmýčila, dobytek obhospodařila a po celý den svoji nezvedenou holčičku, tedy mě, poučovat hlasitě nepřestávala. Jak mám dělat tohle a jak tamto, jak se vyhnou života nástrahám, zkrátka jak být ve všem precizní, jako ona je.

Jen tu a tam stařenka, na níž se tohle pojmenování nehodí ani po devadesátce, usedla, by cigárko sobě ubalila.

Já si pak ten její hlas ve stodole, kam jsem se na chvíli uchýlila, pro zajímavost vyzkoušela, místo hladivým, medově zastřeným svým hlasem na ovce pronikavými decibely naléhavě „promlouvala“, tedy snad jen tři věty, protože, jak jsem předpokládala, zmohlo mě to tak, až jsem z toho do sena usedla, ale to už mě ze vzdáleného dvora přivolávalo burácivé „Miruuuuš!“

Kde vůbec bere sílu k takovému hlasu?

Pak vejdu do kuchyně a tam moje maminka odklepává cigárko do mého zbrusu nového pouzdra na zbrusu nové brýle od Armaniho.

„Počkej, mami, přinesu ti popelník,“ řekla jsem jen tím svým medovým hlasem: „Tohle je moje pouzdro na brýle.“

„Co má co dělat pouzdro na brejle na stole?! Myslela sem, že je to popelník,“ zahartusila maminka a já šla někam hledat popelníček, protože u nás doma se nekouří.

img_0003-2

4 comments on “Statkem proletěla smršť

  1. Sedmi napsal:

    Ta je skvělá 😀

  2. Liška napsal:

    JÉÉÉ :-))

  3. K napsal:

    Fakt dobrý, to by spisovatel nebo scénárista jen tak nevymyslel…

  4. barča napsal:

    kouzelný :-))

Zanechat Odpověď

