Navštívila mě delegace

Ocenila jsem jejich vytrvalost i to, že jim úsměvy nezamrzly ve tvářích.

Strašně nahlas z vedlejšího pokoje, kterému chybí dveře, kvílely hlasy nějaké bláznivé animované pohádky, tedy pokud se tohle pohádkou dá nazvat, a tak štěkot Čampy zanikal v tom hluku a já ji slyšela jakoby z dáli a slyšela jsem ji dlouho. Vím, že nám nefunguje zvonek, jenže kdo chce za námi, naše čísla má a tak jsme si dál povídali a já ten štěkot ignorovala dlouho, až příliš dlouho. Čampa tak někdy reaguje i na cizí kočku, káně výhružně sedící na koruně ořechu nebo na babky, co se zastaví na kus řeči blízko našich vrat.

Pak mi to ale přeci jen nedalo, vyšla jsem ze dveří a ve škvírce, která zůstala ve vratech po té, co je Čampa jednou prokousala, spatřila jsem, že před vraty někdo přešlapuje.

Nazula jsem si holinky a blátem, jak se tající sníh nestačí vsakovat do promrzlé země, dočvachtala ke vratům, za nimiž se ozvalo:

„Tady delegace z obecního úřadu.“

A protože už nás dvakrát kdosi neprávem a zbytečně kvůli něčemu nahlásil, zaujala jsem statečný obranářský postoj.

Ovšem otevřít jsem nemohla, klika nikde, ležela dole v blátě a ani pak jsem ji nemohla nasadit.

„Prosím vás, můžete zastrčit zvenčí kliku, abych mohla zastrčit tu zevnitř,“ oslovila jsem, za stálého štěkotu, delegaci.

Když jsem tedy, v očekávání nějaké té výtky, třeba že nám utekla ovce, konečně neohroženě stanula před delegací, pravila jedna z žen s úsměvem:

„Přišli jsme vám popřát k vašemu jubileu.“

Pár vteřin jsem, zaskočena, nechápavě koukala a až když mi předávali dvě bonboniéry, došlo mi to.

11 comments on “Navštívila mě delegace

  1. ratka napsal:

    A kolik ti je 100? u nás chodí přát až od stovky. mamince nepřišla žádná delegace k 90-tinám, prý až od stovky. A pokud Ti je 60, tak gratuluji, působíš mladě :-)

  2. Mirka napsal:

    Je skoro hodina po půlnoci a vsí burácí disko. Hasičský bál k uhašení žízní. Jak na moji počest.

  3. Všechno nejlepší… :-)

  4. Liška napsal:

    Všechno nejlepší, Mirko!
    Kdyžto tak čtu, nebojím se šedesátky, naopak!

Zanechat Odpověď

