Ranní chór

Ptáci tady na statku po ránu tak mocně nepějí, jako je tomu v Kobylisích. To snad i proto, že svým ranním zpěvem si ptáci chrání svoje teritorium, reagují na jiné zvuky a tady na vsi je, až na občasné kohoutí zakokrhání, takové ticho. Zato v naší velkoměstské periférii už před rozbřeskem vyjíždějí tramvaje z vozovny a odevšad se ozývá rozličný rachot. Je to jen taková moje teorie, protože jsem si už dávno všimla, že ani v horách mě ptáci svým mocným zpěvem nebudí.

Během dne ale, jak na horách tak i tady na vsi, ptačí zpěvy neutichají. A to jarní pění, to ve mně vyvolává sladkou euforii…a já jí sládnu.

Prožila jsem teď pár dní ve svém domě, který jsem opustila. Okna mojí ložnice jsou slepá, při výměně střechy už na ně nezbylo. Tma by mi nevadila, ale potřeba čerstvého vzduchu mě přinutila spát v salonku s krbem s okny na městský chodník. To tedy byl nezvyk. První, co jsem uslyšela v tom ptačím zpěvu:

„Kurka! Kurva! Zvedni to ty pičo!“

Za zvuků spěchajících kroků lidí chvátajících na tramvaj do stanice Líbeznická jsem pak vyslechla nejrůznější útržky hovorů, což nebylo tak nezajímavé, stejně jako útržky opileckých hovorů během noci, jak se restaurační hosté navraceli od Blekotů a z vinárny Pod schody, které se říká Stejkárna, protože tam připravují skvělé argentinské steaky dokonce i steaky pštrosí.

Dnes ráno jsem se ale probudila u jiného krbu, u toho, co nikdy nevyhasíná. Holubi jarně vrkají, slyším je pootevřeným oknem, kterým ke mně proniká opravdový svěží vzduch, ale závěsy mám ještě zatažené a tak netuším, jaký den mě venku dneska čeká.

Zanechat Odpověď

