Černý drahokam

Šperků jsem se za svůj dosavadní život spíš štítila, než cokoli jiného. Rozhodně jsem po nich netoužila. Náušnice visící z živé dírky, chrastící náramky…

Nicméně i já je statečně nosila, v jednu chvíli jsem na sebe navlékala dokonce i bižutérii, takovou ne zcela nezajímavou, takovou indickou.

Dělala jsem ledacos překvapivého ve svém životě.

Posledních mých šperků, sedmi zlatých do sebe zamotaných řetízků s rozličnými přívěsky, které jsem nikdy nesundávala, mě zbavil, jediným trhem, při jedné horké pražské noci můj…fatální, ať už to slovo znamená cokoli, muž. Ty šperky mě prý dehonestovaly.

Věřila jsem mu každé slovo.

Bylo to v holubím bytě blízko Pařížské ulice, na pódiu, které se nedalo odtáhnout a tak naši přátelé později přišli o svůj byt i s mými šperky. Stejně jsem si je nezasloužila, jen jsem jimi byla lacině obdarovávána.

Zato včera se na našem dvorku objevil šperk, vskutku skvostný.

P1040775

Přála jsem si ho už dlouho, kdoví proč. Já přeci žádný zemědělec nejsem.

 

Tropy na chvíli skončily, vanu jsem „vypustila“.

 

One comment on “Černý drahokam

  1. Mirka napsal:

    Někdy se ale zakoupení nějaké té bižuterie vskutku vyplatí.

    „Prsten, který jeho dosavadní majitelka koupila před lety na bleším trhu v Londýně za deset liber (300 Kč), se ve čtvrtek vydražil v přepočtu za 19,5 miliónu korun. Majitelka koupila prsten za 10 liber.
    Žena si šperk zakoupila v 80.letech u prodejce bižuterie. Běžně jej nosila, až letos se na radu jednoho klenotníka rozhodla, že si nechá odhadnout jeho cenu.

    Experti z aukční síně Sotheby’s se nemohli vynadivit, když zjistili, že vidí 26karátový diamant. Ocenili jeho hodnotu v přepočtu na deset miliónů korun, v aukci se ale prsten prodal za takřka dvojnásobek.“

    Což mi připomnělo, jak jsem jedné svojí nepokrevní tetičce z nejzapadlejší vesničky, jakou jsem do té doby poznala, věnovala obrovskou nehezkou brož, kterou mě obdaroval jeden muž a kterou bych si nikdy na šatičky nepřipnula.
    Ta brož byla tak veliká, že jsem se mylně domnívala, že je jen nevkusně pozlacená. Tetička našla ale punc okamžitě. Byla dojatá.

Zanechat Odpověď

