Neokázalé slasti

Každou zahradu přeměním. Ne na zahradu plnou pestrých květů, ne na čistě vypleté záhony rozličných zelenin, ne v ovocný sad, ale v zahradu živou lidmi, v epikurejský ráj.

Po blaženém, chvílemi zdivočelém až (nejen víno teklo proudem, netradičně i pivo), epikurejském hodování,  trvajícím prakticky nepřetržitě už od horkého května, uvítalo moje tělo deště.

Zůstala jsem v posteli s knihami a čaji. S těmi knihami byla trochu potíž. Ten, kdo nemůže číst knihy v originále a je odkázán na překladatele, musí v současné době trpět, stejně jako já. Například kniha „Známý a neznámý Lennon“ je přeložena tak strašlivě, že bych byla bývala překladatele ráda oslovila, kdyby knihu přeložil člověk a ne jen jakási agentura AFFL Praha, jak je alibisticky uvedeno.

I s čaji byla trochu potíž. Vypila jsem totiž neuváženě příliš mnoho zeleného před spaním a to způsobilo, že jsem část jedné noci probděla. Nebylo to ale nijak depresivní noční bdění, i když jsem myslela na mámu, která mi večer před tím líčila svoji náhlou šílenou úzkost z blížící se smrti stářím, smrti, o které si v devadesáti jedna letech myslela, že je s ní už dávno smířená. Ta úzkost byla tak zoufalá, nevěděla si s ní rady a tak alespoň spolkla prášek na žaludek, i když jí žaludek nebolel. Nebolí jí nic, mojí mámu, jen strach.

Měla sis dát sklenku vína, řekla bych jí, kdybych dopředu neznala její reakci.

Noc byla vlhce mlžná, dlouze houkala sova, v nepatřičný čas zakokrhal kohout a zdáli do mého stoletého skromného lože, které je pro mě jako ulité a tudíž se do něho už nikdo jiný nevejde, doléhaly tlumené zpěvy opilostí semknutých mužů.

Žijeme v tak nádherném světě, pokud se nám daří nevpouštět si do hlavy virtuální, ve skutečnosti neexistující, balast, který se pak lidem daří přeměnit v realitu utrpení.

Z letní kuchyně slyším zvuk jeho kytary, už zase prosvitlo slunce.

 

P1050896

Je libo doutníček?

15 comments on “Neokázalé slasti

  1. Sedmi napsal:

    krásná zahrada…

  2. vidoulsky napsal:

    Ne, díky doutníčky nechci, po těch jsem v dětství blil. Ještě dnes mne při vzpomínce šimrá v krku to chmýří. Jinak s Tebou souhlasím, onehdá mi nabízeli k internetu televizi O2. Zeptal jsem se toho dobrého muže – a na co bych se tam jako měl dívat. Trochu jsem ho vyvedl z rovnováhy. Taky čtu. Snyder – Tyranie, Vocelkovi – František Josef I. , Hilský – Modernisté, Fialová – Paříž pro pokročilé. A bomba nakonec, už jsem si myslel že mě nic nepřekvapí – ale překvapilo – myslím že za pár let lidem dojde jaká je to kniha – Binet – La septieme fonction du langage. Tedy já ji četl v češtině. Předpokládám, po zmínce o překladatelích, pokud jsi již nepřečetla, učiníš tak v originále.

    • Mirka napsal:

      Svět je čím dál úžasnější! Už chci psát mail, by mi Bineta z Paříže dovezli, když si kliknu a rovnou z postele do košíku: La septième fonction du langage, mega akce, 234 Kč 49 Kč poštovné a ještě sběratelská záložka navrch.

      Rákosí rostlo u Jinonického rybníčku tehdy? Pohled na doutníky v rákosí mě nepřestává fascinovat, mocné emoce čehosi těžko popsatelného, snad zapomenutého. Objevila jsem ho i v Cabourgu loni.

      • vidoulsky napsal:

        A ještě roste, vidím to z oken vinárny.

        • Mirka napsal:

          Za mých časů si dal zřejmě pauzu, rákos. Tehdy působil rybníček dosti pochmurně. Tedy, máš-li na mysli ten náš rybníček dole u parku. Tehdy tam byla naproti ve dvoře jen hospoda „U Novotných“. Tedy, k Novotnýmu jsme chodili pro pivo a taky zatelefonovat si. Nejsem si najednou tím názvem jistá.

          Myslím, že byste mě zase jednou měli těma Jinonicema provést, coby cizinku.

          • vidoulsky napsal:

            No jasně, hoď termín. Už se těším na řeznickou trojku ve vinárně – Rys, Židlický a Ulvrová. Pertlík je momentálně u Vavřince.

            • Mirka napsal:

              Můj dědeček s babičkou si museli s řezníkem Rysem vyměnit krámy, když jim je komunisti sebrali. Rysovi museli prodávat v našem domku a v jejich řeznictví, v jejich domku, zase pracoval děda s babičkou. Přes celou vesnici, tedy ehm, periferní čtvrť, museli chodit. Od rybníku k rybníku.

  3. Mirka napsal:

    P.S. Ten Měsíc se Ti včera v noci moc podařil.

  4. vidoulsky napsal:

    Jo, jo, mám praxi z focení oblých tvarů.

  5. Vojtěch napsal:

    Tady tedy teď ten athletickej komentátor pravil, že když běžejí ženy, tak vlastně ani nemůže říct

    „ČERNÝ KŮŇ“ — (asi že tam neodpovídá to „pohlaví tam“…)

    No… – a já — hnedle-že někdy chodím na ty dostihy tam (a taky podle logiky a pravděpodobnosti)..

    Bude to bude prostě „BÍLÁ KLISNA“ tyho závodu… (podle mě)

    —-

    V tej Americe bych uže za tento nevinný příspěvek dostal „ban“ — (kvůli „rasismu“)

    (tady mě ale možná jenom ‚smáznou‘ z důvodu prostého „i-relevantismu“)

    __

    Ahoj Mělník! V

    • Mirka napsal:

      Milý Vojtěchu, netuším, zda Tvůj komentář je či není irelevantní, neboť obsah sdělení není mému prostému vnímání tak zcela jasný a to hlavně z důvodu jeho totálního relativismu.

      Bílá Klisna

      • Vojtěch napsal:

        Tak tenhle song jsem měl v oblibě, hned jak jsem ho slyšel prvně

        pouštěly jsme si ho v baru tam na Smíchově s barmankama

        (někdy polo-svlečenýma),

        KTERÝ (už) NENÍ

        (bylo to „ten druhý divadelní bar“ v divadle Labyrint)

        Horáčkův text je nádherný – sentimentálně inteligentní…

        +++

        Sám Horáček však jednou při „sezení někde“ –

        civěl na mě nějak asi trochu příliš „divně“,

        a proto o můj zlatý hlas

        při volbě tyho Presidenta

        (bohužel) (asi taky)

        TROCHU PŘINDE ….

        V

        • Mirka napsal:

          Tam jsme se v tom Labyrintu poznali i my dva, vzpomínáš?…v tom divadelním baru. Já si na to vzpomínám jasně. Bylo už po půlnoci, byla jsem celá v černém a objednávala si jednu whisky za druhou…

  6. Vojtěch napsal:

Zanechat Odpověď

